Komma iform till beach 2008!

image253

Eftersom jag får mycket frågor om hur man går ner i vikt, tappar några kilon till sommaren, får plattare mage osv. så tänkte jag skriva några tips till alla er som vill veta här. Men kom nu ihåg att jag inte är någon expert, snarare åt andra hållet kanske med tanke på att jag har haft och har fortfarande lite sjuka ideal och syn på det här. Jag vill (som jag har sagt förut) inte ge någon ätstörningar av min blogg, därav mycket mindre sånt här i min blogg nuförtiden! Men ni kan ju alltid läsa mina gamla inlägg i kategorin "beach 2008" för inspiration. Men om ni seriöst vill gå ner mycket i vikt så tycker jag att ni ska vända er till en hälso och kost-expert.

Det är ingen hemlighet hur man går ner i vikt, regeln är enkel: Träna mer och ät mindre (än vad du gör idag). Sen vad "träna mer och ät mindre" kommer att betyda för just dig är det bara du själv som avgör.
Mina tips är:
* Träna mer konditionsträning, som ex. powerwalks, joggning osv.
*Äta lite men regelbundet, helst var tredje timme. På så sätt håller du igång förbränningen.
*Ät mkt frukt och grönsaker. Vitt kött (fisk, kyckling) framför rött (biff). Håll igen på pasta, potatis osv. Skippa snabbmat, godis, chips och kakor helt.
*Lär dig att älska frukt, som ex. jordgubbar, vindruvor, vattenmelon och kiwis. Bra mellanmål.
*Sitt inte inne framför datorn el. teven utan ut och aktivera dig!

Så lycka till nu alla som vill "komma i form till beach 2008"! Men glöm inte bort att det viktigaste är inte vad vågen visar utan hur ni mår! Att svälta sig själv är tro det eller ej, ingen särskilt smart lösning, surprise va? ;) PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0