Vad är det för fel på mig?

image81

Åh, jag fattar ifall "Johnny" tyckte att det var slöseri med energi och tid idag. Gissa vad jag gjorde? Jo, i en hel timme satt jag och småpratade om hur lycklig jag är! Allvarligt, jag bara stängde av. Jag var mitt vanliga jag. Jag lovar att jag verkligen ville, men jag kunde bara inte förmå mig själv att visa mig svag. Jag ville inte låta gnällig och patetisk eftersom jag avskyr sådana människor som tycker synd om sig själva och gnäller ist för att göra något åt problemet.

Jag vill inte verka svag, det är mitt stora problem och jag vet att jag döljer mina känslor jävligt bra. Jag knuffar undan alla mina problem långt in och klistrar på ett leende och envisas med att bara tänka på posetiva saker. Ganska naturligt kanske, men inte så himla praktiskt när man är hos en psykolog.

"Johnny" sa ingenting utan lyssnade bara men innan jag gick så föreslog han att vi skulle prata igen och kanske regelbundet ett tag framåt. Så nästa tisdag igen alltså. Det är nog bra, även om jag har lyckas knuffa undan alla problem just nu och faktiskt lurat mig själv till att känna mig lycklig. Fast som med allt annat så brukar det som döljs under ytan förr eller senare dyka upp igen... Misstänker att det gäller mina "problem" också...

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Svar: Jag går dit p.g.a att jag har ätstörning. Alla kan gå dit, om dom har problem i livet eller familjen,
så om inte "Johnny" hjälper dig kan du alltid testa att gå till Bup :)

2008-01-22 @ 16:43:09
URL: http://Beatrices.webblogg.se
Postat av: Mimmi

Tror att det är ganska normalt att inte vilja visa sina känslor eller visa sig svag.. Ta hand om dig! /XMIMMIX

2008-01-22 @ 16:43:47
URL: http://xmimmix.blogg.se
Postat av: gloria

ledsamt att du skulle träffa på en sådan person. började själv punda när jag träffade min man. (har dock slutat) e glad för din skull att du insett att han inte e värd att slösa sin tid på... du är värd allt annat =)

2008-01-22 @ 17:57:34
Postat av: wera

Gud vad duktigt och klokt av dig att ändå gå dit!
även om du inte orkade öppna dig så var det iaf ett steg i rätt riktning liksom.
proud of you honey. kram

2008-01-22 @ 19:23:22
URL: http://signalsubstans.blogspot.com
Postat av: anna

*kramar om*

2008-01-22 @ 21:02:52
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Marie

man kan inte få allt på en gång. även om du satte på en mask utåt denna gång så har du ändå fått prata med nån. o nästa gång kanske du vågar släppa på spärren lite? Tror inte egentligen det är Vad man pratar med "johnnyn" om, bara Att man pratar =)

2008-01-22 @ 21:43:22
URL: http://pleasedontstopthemusic.blogg.se
Postat av: Jeanette

hihi. jag me..Oj, gud va jobbigt. Jag har samma relation fast till min pappa. Så jag känner igen mig lite grann.

Har läst ditt inlägg idag och jag har väldigt svårt att öppna mig för mina nära och kära och gömmer mig bakom den person de tror att jag är. Nu har jag börjat bli mer och mer tydlig med saker och försöker att inte gömma mig. Det känns bättre men är bland det svåraste jag gjort i hela mitt liv. Ta babysteps och låt ingen tvinga fram något från dig, gör allt i din egen takt.

2008-01-22 @ 22:48:16
URL: http://thinkerbell.webblogg.se
Postat av: ronnie

håller med ovanstående...ta babysteps...du har typ en orkan att fajtas mot men de flesta barn blir ju stora och lär sig gå själva även om allt de kan från början är att stoppa foten i mun och gurgla så hur hopplöst det än känns och trots än att du kanske inte sitter med de fetaste essen på hand i förutsättningar och stöd hemifrån så måste du fixa det här tjejen. babysteps helt enkelt...varken mer eller mindre...hejjar på dig ;)

2008-01-22 @ 23:18:21
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Eva

Det låter som en bra tycker jag.
Du behöver inte allt skit han håller på med.
Det är ju såå spännande det där förbjudna eller vad man ska säga ;)

Ja det är välidigt jobbigt.
Ja jag hoppas det men vet inte hur jag ska tolka mig själv. Det värsta är att pappa är såå förtjust i han jaa jag vet att jag inte ska göra som min pappa vill och lyssna på mej själv men pappa är kräsen med killar jag tycker om att jag hittat ngn han verkligen gillar. Jag vill ha pappas godkännande av killar hehe ;)

Jag läste dina inlägg om "johnny" tänk på att du inte varit där på länge så det är inte så konstigt att du inte vill öppna dej ännu lär ju ta ett tag o det kan va skönt o ta det sakta.

Heeh ja visst är hon ;)

2008-01-23 @ 01:35:26
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: AnnaP

Haha. Jag är precis likadan! För det är inget fel på mig... jag är helt perfekt. I alla fall i andras ögon. Och det vore ju dumt att förstöra deras syn på mig, eller hur?

2008-01-23 @ 12:34:00
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Delinda

svar
*
gloria: tack, vad gullig du är! bra att du sluta igen! hoppas att din man också har gjort det! kram
*
Ni andra snyggingar har svar i era bloggar som vanligt! ;) puss
*
www.delindaaa.blogg.se

2008-01-25 @ 19:23:07
URL: http://delindaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0