Something different...

image42

Vi var ute igår och eftersom Adam kommit hem från Madrid nu så var han och några av hans polare också med. Först hade jag jätte kul, drack massa skumpa och blev såklart full. Jag ville dansa men då blev Adam så där dryg och skulle hänga efter mig vart jag än gick. Så fort jag ens pratade med någon annan kille så kom han genast fram och la armen om mig och jagade iväg de andra. Jag kände mig som hans jävla ägodel. Jag klarar inte av sånt, jag vill vara fri. Så efter ett tag så fick jag nog och gick därifrån.

Stannade på 7eleven för att köpa en kaffe för att nyktra till lite. Han som stod i kassan var så himla charmig att jag stannade och pratade med honom tills de stängde. Han hade ett utländskt namn som jag nog inte ens kan stava och kom ifrån Turkiet. Bara det brukar räcka för att mitt intresse skall försvinna. Men nu var det annorlunda, han var annorlunda. Hans kolsvarta hår, muskulösa kropp och mörka ögon gjorde att han såg lite farlig ut. Och såklart så gick jag igång på det.

Innan jag gick hem så fick jag hans nummer. Nu när jag är nykter så är jag inte så säker längre. Vet inte om en som jobbar på 7eleven verkligen är min stil? Fast jag vet att det är just därför som jag fortfarande är intresserad av honom. Faan, att jag inte ville ge honom mitt nummer, för då hade bollen legat hos honom. Ska jag skicka iväg ett sms? Eller ska jag bara råka slinka för bi 7eleven?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Blir så lack på sånna människor! Man ser aldrig folk som försvarar 'smala' människor utan allt ska alltid kretsa kring the fat ones. Folk får det och låta som att FAT är okej!

Tycker du ska slinka förbi slevan hahahaha :D

2008-01-05 @ 11:19:50
URL: http://Reebeckas.webblogg.se
Postat av: Sandra

Förmodligen var jag på ett av mina "försvarar humör" igår. Jag är en sådan som diskuterar och ser saker ut många synvinklar, igår valde jag att se det ur de fetas perspektiv. Jag är medveten om att det är många som är feta och inte äter hälsosamt, men de finns även de som är feta och verkligen inte kan gå ner i vikt vad de än gör. Jag tycker det är fel att döma dessa människor som ändå försöker. Som jag skrev så vet man inte vad de feta på McDonalds hade för bakgrund, man vet inte om de åt där för jämnan eller inte, ellerhur? Vad man inte vet någonting om tycker inte jag man har någon rätt att döma. MEN, jag vet att fetma är ett problem, de leder till sjukdomar, precis så som du skrev. Man blir väldigt låst som överviktig med, det blir jobbigare att göra vissa saker. På de planen håller jag med till fullo.

Som du märker kan man se på detta på olika vis. Vad jag ville ha fram, var att alla feta människor är inte lika. De finns de som vräker i sig mindre bra saker och de finns de som verkligen försöker. På dig lät/låter det som att du drar alla över samma kant och det är det jag tycker är fel.

Men det är alltid kul med inlägg som skapar diskussioner, för alla människor har rätt till att uttrycka sin åsikt. Du har dina åsikter och jag har mina. Ta hand om dig.

2008-01-05 @ 11:38:24
URL: http://Sil3nce.blogg.se
Postat av: Nattis

Jag tycker att du ska gå dit för att handla ngt o om han är där så kan ni ju börja snacka.. ;) Förstår vad du menar med att det som är annorlunda är mer spännande.. hehe.. ;) Puss!

2008-01-05 @ 11:49:09
Postat av: sara

haha ja dra diit och kör på heej-dig-hade-jag-glömt attityden!! (;

2008-01-05 @ 14:40:25
URL: http://sesssaan.blogg.se
Postat av: Anonym

kära delinda,
efter att ha läst din blogg och följt debatter och dina upprörande inlägg om fula och feta människor som borde gå ner i vikt så har tanken snuddat vid, att det finns inte en enda bild på dig?
Så frågan är ju om du ser så mycket bättre ut än alla andra???

2008-01-05 @ 14:41:33
Postat av: Eva

Svar; Ja visst är den. Ja det finns säkert tjejer som oxå gör så. Men när killar gör det blir det mer självklart vi tjejer är lite mer diskreta eller vad man sak säga :) Ja du jag håller med dom andra jag tycker du ska slinka förbi helst ngngång på fyllan hehe :)

2008-01-05 @ 16:29:02
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: paolina

Eftersom du gillar kaffe, är det väl inte helt fel att råka bli kaffe sugen just på väg förbi affären igen när han jobbar.......sammanträffande brukar vara vardag för många...

Angående ditt besök på McDonalds kan jag verkligen se mig själv i dina kläder där...jag kan knappt ens på innanför dörrarna, blir äcklad bara av att se en reklam ramsa på TV. TÄnkar på alla stackars barn som blir lurade, som om McDOnalds Happy meal skulle vara något hälsosammt bar för att det är "tallrikmodellen" hahahaha AS IF.

Kan man inte kalla det falsk marknadsföring förresten? nån osm har koll på det?

Kram på dig Delinda !!!!

2008-01-05 @ 20:44:13
URL: http://size0.bloggagratis.se/
Postat av: Marie

killar som ser lite farliga..mmm..I like!
han kanske bara extrajobbar på 7leven? han kanske pluggar egentligen o snart e klar med värsta utbildningen som kommer ge honom ett såpass välbetalt jobb att han kan överrösa dej med läckra presenter o weekendresor till Paris?

hey, man vet aldrig =P

2008-01-06 @ 01:58:20
URL: http://pleasedontstopthemusic.blogg.se
Postat av: Delinda

***
svar:
Nattis: i didit ;) puss på dig med darling!

Anonym: Jag vill vara anonym här på bloggen, därför finns det inga bilder på mig för då skulle jag ju inte vara så anonym längre, eller hur? Jag är nöjd mitt utseende o vet att jag ser bra ut o det är ingenting som jag måste bevisa för anonyma folk som dig, du får faktiskt tro att jag är hur ful o äklig som helst utan att det rör mig i ryggen. Det är upp till dig, gumman! ;P

Ni andra har jag svarat i era bloggar! Puss på er sötisar! /Delinda
www.delindaaa.blogg.se
***

2008-01-06 @ 12:12:41
URL: http://delindaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0