Min "Johnny"

image78

Har inte varit i skolan idag, hade glömt bort (eller snarare förträngt kanske) att jag hade ett prov idag. Så jag hade inte pluggat tillräckligt och hade inte ork att sitta uppe i natt så det är bättre att skippa det helt och göra det när man är förberedd ist för att gå dit och skriva dåligt, det ger mig bara ångest. Och ångest har jag tillräckligt utav redan. Mitt huvud är en enda stor röra. (Hur ska jag göra med baletten? Vad ska jag göra efter studenten? Vill jag egentligen plugga vidare med en gång? Hur ska jag fixa allt mellan mig och Daniel igen? Har jag verkligen inget problem med maten? Hur känner jag egentligen för Adam? William? Zerkan? Är vänskapen med Anton förstörd? Varför spökar Andreas fortfarande i mitt huvud?) 

I söndags när jag vägde mig dessutom så hade jag gått upp 1,5 kg. Hur fan gick det till? Dum fråga när jag vet svaret, mycket stress, oro, för lite sömn, för mycket alkohol, mindre träning än vanligt bla. Ändå gav det mig ett litet nervsamabrott och gjorde så att jag ringde till min "Johnny" (min mamma säger alltid så) Mamma har ju växt upp i LA och går själv och pratar med sin "Johnny" tre gånger i veckan och tycker inte att det är varken fel eller konstigt. Här i sverige så gör ju de flesta en väldigt stor grej utav det om man går till en psykolog, man verkar ganska störd i andras ögon helt enkelt.

Själv har jag inte pratat med min "Johnny" på över ett år nu, så det är antagligen dags. Blev iallfall tacksam när jag ringde honom med gråten i halsen i söndags och han lungt sa "tisdag klockan 14.00 hjälper jag dig med allt." Ibland så är det mycket lättare att prata med någon utomstående, okänd som inte riktigt vet vem man är och inte känner personerna som man pratar om. Hm.. Dax att gå dit nu snart.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Hoppas att det går bra hoss "din johnny" gumman! Du ska se att allt löser sig! puss

2008-01-22 @ 14:20:22
Postat av: Mimmi

Svar: Okej, men jag brukar tycka att sånna pogram är sååå bra! ....
jag skulle oxå behöva gå o snacka me en psykolog igentligen.. men det känns knäppt! kanske för att man är svensk som du skrev?? kram XMimmiX

2008-01-22 @ 14:22:31
URL: http://xmimmix.blogg.se
Postat av: BettY

Hoppas allt ordnar sig! Jag skulle egentligen också behöva prata med nån "johnny", men här i sverige så känns det som att alla tycker det är en sån big deal om man gör det. Men det är lite dyrt också tyvärr... Annars skulle jag nog sett till att hitta nån. Justde, du kan ju maila mig om du har frågor om "du vet vad."
Just so you know:)
kraam

2008-01-22 @ 14:31:33
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se
Postat av: Sandra

Svar:Vad lyxigt att ha en mamma som jobbar på salong :)

Att prata med en psykolog känns inte alls knäppt, man är så van att se det på film och så känner jag folk som har psykologer. Känns bara bra att man kan få pratat av sig utan att oroa sig att det spridit sig runt hela stan en kvart efteråt :)

2008-01-22 @ 16:22:10
URL: http://thingirl.blogg.se
Postat av: SofiaKristina

Får man fråga hur mycket du väger?

2008-01-22 @ 19:28:01
URL: http://www.sofiakristina.blogg.se
Postat av: xXx

Förstår inte att ni tycker att folk gör en stor grej av psykologer? har aldrig upplevt de så alls... känner hur många som helst som går hos pyskologer/psykoteraputer osv...

2008-01-22 @ 19:35:37
URL: http://xxxsecrets.blogg.se
Postat av: Anonym

det där du skrev om att folk i sverige tycker att det är konstigt att man går till en psykolog stämmer inte alls. jag vet massor av männsikor som går till nån att prata med, det är ju jätteskönt att få lite hjälp om man mår dåligt. Fattar inte vart du har fått denuppfattningen ifrån..

2008-01-22 @ 20:50:51
Postat av: Marie

jag skulle jättegärna gå till en psykolog då o då. som du skriver skulle det va skönt att prata med en utomstående. men det brukar ju va så jäkla dyyrt =(
jobbigt att ha så mkt frågor i funderingar. det jag kan säga om studenten är iaf att det löser sig. försök att inte ha sån panik över det =)

2008-01-22 @ 21:40:32
URL: http://pleasedontstopthemusic.blogg.se
Postat av: Delinda

svar
*
Nattis: tack! puss på dig världens gulligaste kommentarer på min blogg ;)
*
anonym: de flesta som jag känner tycker att det verkar lite konstigt att behöva gå till en psykolog för att få hjälp, de tror att man har något hemskt fel då! men det är klart att det finns de som tycker annorlunda o att det är många som går till psykologer (jag själv därebland)
*
Ni andra som har bloggar har svar där som vanligt! Puss delinda
*
www.delindaaa.blogg.se

2008-01-25 @ 19:25:53
URL: http://delindaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0