Fat girls are lazy!

402901-41Aah, jag bara måste få ur mig detta! Jag, Jenny och Auora var en sväng på stan så ska Auora in på McDonalds för att snacka med någon som jobbar där (don´t ask me). Först så var det lukten som slog emot oss som.. gosh, jag kommer inte ens på någon liknelse som är så fruktansvärd!
Sen ser jag två tjejer som sitter och äter, ursäkta mig; de värker i sig allt möjligt. Deras dallriga armar, finniga ansikten, flottiga hår och gigantiska kroppmassa gör mig spyfärdig, jag knuffar till Jenny som förstår precis och kväver ett fniss.
Tjejerna granskar oss uppifrån och ner innan de skamligt slår ner blicken och slutar äta.
Jag känner igen den blicken, avundsjuka stavas det. Jag vet vad de tänker, they want to be like us. Jag är fortfarande så arg att jag kokar.
Tror de verkligen att jag bara vaknade upp en dag och såg ut som jag gör? Att jag inte anstränger mig för att sköta om mig själv? Att jag inte kämpar? For fuck sake, tror de att jag vräker i mig McDonalds?


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, tack så mycket :)

2008-01-04 @ 15:41:16
URL: http://sannakumlin.blogg.se
Postat av: Josie

Så jävla bra skrivet, haha. Helt rätt! Jag förstår mig verkligen inte på fetton. Bara sitter och vräker i sig en massa skit samtidigt som de önskar att de vore smala. Men ffs, ska man vara fin får man fan lida åtminstonde lite pin. Man måste kämpa. My god..

2008-01-04 @ 15:46:05
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: Nattis

Håller helt med dig! De fetaste är oxå oftast de lataste.. de orkar inte göra något åt deras situation så ist vräker de i sig chips, godis m.m.. som om att det hjälper dem? sen får de hitta på saker som att skönhet kommer inifrån... såklart när de inte har ngt fint yttre,, bara massa fett!!??!!

guud vad snygg kate moss är på bilden oxå!! PUSSSSS!!

2008-01-04 @ 15:50:11
Postat av: Anonym

Tack så mkt, dom är riktigt sköna :D

2008-01-04 @ 15:58:35
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Eva

Så himla bra skrivet asså det är ju såå sant.
Sen efter ni gått tycket dom säkert så synd om sig själva att dom gick och köpte chips och dip och allt va dte nu kan va hahah ;)

2008-01-04 @ 16:03:50
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hittat din
blogg av en slump och tyckt att den varit helt okej, ända fram till att du skriver detta. Hur kan en människa vara så fördomsfull? Vad vet du om de "fettona" , som du vackert uttryckte det. ? Det kan ju vara så att de är medvetna om att de är feta, men att de kanske ville unna sig någonting nån gång ? De kanske försöker gå ner i vikt osv? Vem som helst oavsett utseende kan gå på McDOnalds och de ska man kunna göra utan
att bli dömd på det sättet som ni gjorde. Bara för de är feta betyder de inte att de äter onyttigt jämt. Har du hört talas om Fetma, det är någonting som en hel del människor lider av och förmodligen inte kan göra någoting åt. Nejdu, sådana ytliga personer som du och dina vänner utgav er för att vara behöver världen inte så många av. Och du NAttis, stor del av skönheten kommer inifrån. Utseendet gör inte en person, visst bidrar det med en hel del men det gör inte allt. Folk som enbart går på utseende är förbannat ytliga. Väx upp.

2008-01-04 @ 16:44:08
URL: http://Sil3nce.blogg.se
Postat av: Marie

sådär tror ja de flesta (inkl jag) tänker när de ser groteskt stora människor vräka i sej ännu mer, men alla vågar inte stå för det för man ska va så "politiskt korrekt" hela tiden =P

o att utseendet inte betyder mkt, det e bullshit. folk kanske vill intala sej det o visst vore det fint om det va så men that's not the reality we're living in.

2008-01-04 @ 18:04:06
URL: http://pleasedontstopthemusic.blogg.se
Postat av: sara

woord

2008-01-04 @ 18:17:16
URL: http://sesssaan.blogg.se
Postat av: Sandra

Marie : Jag skrev att folk som går enbart på utseendet är tragiska. Jag skrev även att utseendet bidrar med en hel del men de är inte allt vad en person är.

2008-01-04 @ 18:36:40
URL: http://Sil3nce.blogg.se
Postat av: dany

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Det värsta jag vet är att se feta människor äta.. uäck.. älskar din blogg! sluta aldrig skriva =)

2008-01-04 @ 19:30:20
Postat av: NINJA

kan inte du berätta lite om vad du äter om dagarna? så att man kan få lite inspiration?

2008-01-04 @ 21:19:00
URL: http://ninjacassandra.tjejsajten.se
Postat av: Fia

Det är en konstig dubbelmoral du har i denna blogg måste jag säga. I ett inlägg tidigare skriver du
" Men ibland så önskar jag att någon bara någon gång kunde komma fram till mig, ge mig en kram och fråga mig varför jag går utan mat i dagar och varför jag spyr. Eller säga att jag duger som jag är även om jag skulle gå upp något kilo. "

Att ta till dessa metoder är precis lika farligt och dessutom svårare för kroppen att bli av med. Om du inte visste sedan tidigare är fetma liksom anorexi och bulimi ( som du verkar lida av) en sjukdom.

Vill man må bra och samtidigt ha en fräsch kropp är det viktigt att man vet hur och inte tar till drastiska metoder som att spy upp mat och sluta äta, det bådar inte gott.

2008-01-04 @ 21:44:31
Postat av: Rebecka

Men herregud, är man FET så äter man vadfan väl inte på DONKEN!? Blir grymt äcklad av sånt, så jag vet verkligen vad du pratar om! Det som verkligen gör att jag kokar är dessa idioter som ska FÖRSVARA dom! JISSES! Man föds inte FET, man BLIR det! Vill man gå ner i vikt så måste man jobba hårt, ingenting är gratis i livet!

2008-01-04 @ 22:28:21
URL: http://Reebeckas.webblogg.se
Postat av: Delinda

***

Svar:

Sandra: Först måste jag säga att det var gulligt att du skrev ett helt inlägg om hur ytlig jag är!!

Vad jag inte förstår är varför alla jämt ska försvara feta människor?? När det varken är hälsosamt (om man är överviktig så får man lättare sjukdomar, nu är jag ingen läkare, men hjärtinfarkt, högt blodtryck m.m. är mycket vanligare hos överviktiga personer bla.), praktiskt (ja det är sant, en mamma som är överviktigt får svårt att leka med sina barn, vara med på sällskaps saker som spela brännboll/fotboll med vännerna/släkten, eller för att vara extrem om man skulle hamna i en trängd situation med en våldsman/våldtäcktsman så har den överviktiga inte samma chans att ta sig därifrån), snyggt/aktraktivit (vilket jag tror att om man får uppmärksamhet, kompilimanger för sitt utseende så mår man bättre med sig själv o blir lyckligare, detta pga att vi lever i en väldigt utseendefixerad värld idag, like it or not, med kändisar i media osv.) eller "obotligt" då man kan om man verkligen vill göra ngt åt det (i de allra flesta fallen) och då samtidigt få ett mer aktivit, lyckligare o hälsosammare liv??? Visst finns det vissa som lider av sjukdomen fetma, men det var inte dessa som jag skrev mitt inlägg om, men sanningen är ändå så att man föds inte fet. Man blir fet för att man äter för mycket o rör på sig för lite. Och detta är en folksjukdom, se bara på USA o även i sverige blir vi allt fetare. Och vad gör vi
för att stoppa det? Jo vi försvarar dem som har början till övervikt med att man ska inte reta/ snacka skit om dem, vi klagar på idelaerna som råder, är jävligt snabba på att påpeka om ngn kändis är underviktig, sen så går vi hem, sätter oss framför tven o tröstäter allt från chips, godis, snabbmat.. medan vi i smyg önskar att vi själva vore smalare! Varför går vi inte ut o springer ist? Undrar vem det är som borde växa upp jag...???

Fia: Jag förstår inte vart min dubbelmoral är?? Jag har en väldigt stor press på mig att vara väldigt smal både från andra men mest från mig själv.. Men jag skulle aldrig vilja bli fet, jag blir heller inte fet om jag går upp ett eller två kilo som det inlägget som du pratar om handlar om, jag skriver inte att jag vill bli som de på mcdonalds som jag skrev om igår... :S Sen undrar jag hur du kan veta att jag lider av anorexi el bulimi? Jag mår bra och jag tränar varje dag och jag tänker på vad jag äter mer än vad de flesta andra gör. Jag vet att det inte är bra att spy (vilket jag inte gör varje dag)eller att inte äta, men ibland så är man inte perfekt helt enkelt.

Nattis: jag älskar oxå den bilden på kate moss :) ja, som om att det skulle hjälpa? jag skulle iaf ha slängt alla chips o stängt av tven o gått ut o joggat om jag vore överviktig!

Ni andra har jag svarat i era bloggar! ursäkta värsta uppsatsen här nu... ;P
Puss Delindaaaaaaaaaaaa
www.delindaaa.blogg.se
***

2008-01-05 @ 11:42:37
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: Delinda

glömde svara
Dany: tack,tack.. kul :) vi får väll se ;)

www.delindaaa.blogg.se

2008-01-05 @ 11:50:44
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: Anna

Hahaha... Håller helt och fullt med dej!
Hur fan kan man sitta och trycka i sej sån där jävla fetto mat och sen undra över varför man är så äckligt fet som man är? Hahaha...
Nej, fy fan för äckel-mat och människor som inte fattar bättre än att dom äter den!!!
Stay strong, starve on! :)

2008-01-05 @ 12:47:39
URL: http://must-be-thin.bloggagratis.se
Postat av: ...

Du e ju fan tragisk!!!
Skaffa dig ett liv istället för att gå till mcdonalds och se ner på folk som äter. Tror du att du är perfekt eller? Undra hur många fel dt finns på dig...
Tjejen jag finner fan inga ord..du e ju fan sorlig på riktigt!!!

2008-01-05 @ 13:11:32
Postat av: Anonym

Haha sant sant. Sanningen gör ont ibland.

2008-01-05 @ 14:00:04
URL: http://itch.blogg.se
Postat av: natha

Kunde inte sagt det bättre själv! Du är grym tjejen!

2008-01-05 @ 14:54:39
URL: http://getthin.blogg.se
Postat av: natha

Kunde inte sagt det bättre själv! Du är grym tjejen!

2008-01-05 @ 14:54:45
URL: http://getthin.blogg.se
Postat av: SofiaKristina

Jag tycker att det är lika patetiskt alltihop jag har läst. Jag står inte direkt på någons sida men jag vill bara tala om att det är lika äckligt att se på en riktigt smal tjej som har "väldigt stor press på sig att vara smal, och som tränar varje dag och tänker på vad man äter, eller inte äter alls, och som vet att det inte är bra att spy (fast du tydligen gör det)
Och du säger att du mår bra?

Detta är ju ungefär samma sak för en överviktig person(eller i ditt fall "fetto"), som det är för dig.
Och som du också säger:
"..men ibland så är man inte perfekt helt enkelt."
Om du verkligen står för dt du skrivit borde du inte klanka ner så jäkla hårt på dom i dina ögon du kalla fetto.

Ta hand om dig tjejen.

2008-01-05 @ 15:26:10
URL: http://www.sofiakristina.blogg.se
Postat av: Sara L

Visst håller jag med att det är svårt att inte reagera när någon riktigt fet person äter, men däremot är jag emot all slags mobbing och nedlåtande fnissningar och blickar. Hur smal och vacker man än är så ger det inte en rätt att vara nedlåtande och taskig mot andra som ser upp till en.

2008-01-05 @ 17:07:15
Postat av: anna

har själv haft/har ätstörningar sedan jag var 13 år. (e nu 27) och har varit nere på 43 kg som minst. hur illa och dåligt jag än har mått så har jag eller skulle aldrig ta ut mina egna problem och förnekanden på någon annan.... bara för att den
personen inte passar in i mina mallar på vad en perfekt människa är/skall se ut. nej du, jag lägger den energin på att få ork till att ens försöka blir frisk istället för att se ner på andra.

2008-01-06 @ 00:41:02
Postat av: Delinda

***
Först måste jag säga att jag är så trött på denna disskusionen nu så detta är sista gången jag svarar, det tar alldeles för lång tid att sitta här.. men here we go...

Anonym: Jag har ett liv, har du det som sitter här o kommenterar anonymt på min blogg? Jag går inte till mcdonalds för att se ner på människor som äter, jag var där (som jag skrev i inlägget) för att min kompis skulle säga en sak till en som jobbade där. Nej, jag tror inte att jag är perfekt, men jag anstränger mig för att bli det, därför så äter jag inte på mcdonalds, ok? Sen är mitt liv ganska tragiskt o sorligt på andra sätt som inte har med utseende att göra....

Sara L: Ja, det är svårt att inte reagera och man ska inte vara taskig, det vet jag.

Anna: Vad hemskt, men är glad för att du försöker att bli frisk nu. Lycka till!

Ni andra med bloggar har jag som vanligt svarat där. Puss på er babes ;) /Delindaaaaaaa
www.delindaaa.blogg.se
***

2008-01-06 @ 12:30:32
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: SofiaKristina

Psst! Jag sa inte; att du inte får säga att tjocka mäniskor är äckliga. Jag sa att dt isåfall är LIKA äckligt att se på båda.

2008-01-06 @ 15:25:14
URL: http://www.sofiakristina.blogg.se
Postat av: citronil

Om jag var fet skulle jag inte äta på mcdonalds.. Men jag skulle inte heller bli chockad om jag såg en tjockis där.. Det är där dom hör hemma! vissa är feta och inte bryr sig.. medans vi andra fortfarande har en chans och kämpar vidare! =)

2008-01-06 @ 15:28:09
URL: http://citronil.blogg.se
Postat av: Lina

Det är dom feta och fula som har hjärta, det har jag lärt mig.

2008-01-06 @ 19:59:40
URL: http://linasamuelsson.blogg.se
Postat av: bula

Jag tror inte att någon ser upp med avund på någon som ser ner med förakt på en tillbaks. Du tror att dom vill bli som du. Det tror inte jag. Däremot undrar jag varför du blev arg. Var det för att dom unnade sig en hamburgare. Kanske botnar din ilska i avundsjuka över att kunna unna sig en hamburgare...

2008-01-07 @ 12:32:12
Postat av: Madeleine

Håller med bula, fyfan.

2008-01-07 @ 15:47:38
Postat av: anna

jag tror nog att både "Lina", "bula" och "madeleine" är små tjockisar som brukar hänga på mcdonalds... hahahahaha... Go Delinda! ;)

2008-01-07 @ 16:11:25
Postat av: Mat

Du har så rätt. FETA TJEJER ÄR LATA!
Man få jobba, man får slita. Man kan itne bara sitta på mc donalds och tro att man blir smal. det funkar inte så. HATAR MAT OCH ALLT VAD DET HETER!

2008-01-08 @ 22:55:26
URL: http://blodpuddingochfiskbullar.blogg.se
Postat av: Mat

Du har så rätt. FETA TJEJER ÄR LATA!
Man få jobba, man får slita. Man kan itne bara sitta på mc donalds och tro att man blir smal. det funkar inte så. HATAR MAT OCH ALLT VAD DET HETER!

2008-01-08 @ 22:55:37
URL: http://blodpuddingochfiskbullar.blogg.se
Postat av: bula

nä vet ni vad, det här är något som verkligen berört mig. jag bara måste fortsätta att lägga mig i disussionen. Jag är inte alls lat och fet. Jag är 167 cm lång och väger 52 kg ibland nåt kilo mer ibland nåt kilo mindre. Jag förstår inte vad det är som utlöser ett sånt hat mot överviktiga. Jag förstår inte ens varför ni ogillar lathet. Vad är problemet. Skit i andra och sköt dig själv. Se till att du själv mår bra istället.

2008-01-10 @ 13:21:46
Postat av: xXx

Känner mej ofta som dom tjejerna. Har aldrig varit tjock. Men långt ifrån så smal som jag vill vara. Önskar verkligen att jag hade er självdisiplin!

2008-01-10 @ 16:28:48
URL: http://xxxme.blogg.se
Postat av: smalis

tycker oxå att feta är äckliga, kan inte hjälpa det.

2008-01-23 @ 01:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0