Familje-hemligheter.

402901-20

Stötte ihop med mamma i hallen förut. Hon var på strålande humör, småsjöng för sig själv, var uppklädd till max och luktade som en hel parfymbutik. Svårt att gissa vart hon skulle då liksom, även om hon själv fortsätter att envisas. Idag hävdade hon att hon skulle ut och äta middag med en gammal vän. Yeah right. För det första så äter hon inte middag och för det andra så har hon inga sådana gamla vänner.

Herregud, jag har vetat om Olov i flera år nu. De flesta vet om att mamma är otrogen och att hon har en förkärlek för mycket yngre männ. Till och med pappa vet, men han väljer att blunda för det. Han begraver sig i jobb, köper henne allt hon pekar på och låtsas som ingenting.

De flesta gör så, väljer att låtsas som om att allt är jätte bra. Det är vad vi är bra på, att fejka, radera bort problem och behålla hemligheter. Vi skapar den perfekta ytan. Ingen skulle någonsin erkänna för någon annan att de har problem, det skulle aldrig gå. Då faller ju hela bilden av den perfekta, vackra och lyckliga familjen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

So you are not that perfect at all? :P

2008-01-02 @ 19:17:08
Postat av: Eva

Usch så hemskt. Min mamma va otrogen med en annan Man (som hon nu förövrigt fortfarande är gift med) jag tyckte så synd om min pappa fattade inte så mkt då kanske va ju bara 6 men nu känner jag hur kunde hon mot pappa han som är såå himla snäll.

Svar; Jag kunde inte säga det själv. Helst i ett hus spanien med en drink i handen hehe ;)

Btw är det okej om jag länkar till din blogg? tycker den är såå himla bra ;)

2008-01-02 @ 19:47:49
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: Eva

Usch så hemskt. Min mamma va otrogen med en annan Man (som hon nu förövrigt fortfarande är gift med) jag tyckte så synd om min pappa fattade inte så mkt då kanske va ju bara 6 men nu känner jag hur kunde hon mot pappa han som är såå himla snäll.

Svar; Jag kunde inte säga det själv. Helst i ett hus spanien med en drink i handen hehe ;)

Btw är det okej om jag länkar till din blogg? tycker den är såå himla bra ;)

2008-01-02 @ 19:49:48
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jo nyårsafton var ok ;) din då

2008-01-02 @ 21:27:36
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Rebecka

du verkar leva ett true gossip girl liv haha! :D but i love it!
Mitt nyår var suveränt! Hoppas du också haft det skit kul i madrid! :D

2008-01-02 @ 21:33:24
URL: http://Reebeckas.webblogg.se
Postat av: Lina

Tack så mycket! :)

2008-01-02 @ 22:35:26
URL: http://linaveronica.blogg.se
Postat av: Ebba

Vad jobbigt du verkar ha det även om du är rätt bra på att dölja det och mest bara skriva om de posetiva sakerna här i din blogg..
Kram!

2008-01-03 @ 09:52:15
Postat av: Delinda

***
Svar:

Anonym: Nej, jag är långt ifrån perfekt.. har jag någonsin sagt att jag skulle vara det?

Ebba: Jag tror inte att jag har det varken jobbigare eller lättare än ngn annan.. Alla har vi våra problem.. Jag skriver om allt här i min blogg, men ändå så kommer reflexerna när jag sitter o skriver ett inlägg att "skriv inte så då låter det som du är svag, framhäv bara det mest posetiva o skippa resten osv..." jag är bäst i världen på att spela den lyckliga tjejen...

Eva, celebratelife, rebecka o lina: Har svarat i era bloggar!

***

www.delindaaa.blogg.se

***

2008-01-03 @ 10:54:56
URL: http://delindaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0