www.delindaaa.blogg.se

image105

Hey Bitches! ;)
Nej knäppskallar, jag har inte slutat att blogga & min blogg är inte fejk. Detta är mitt liv och inte något som jag har hittat på. Varför skulle det vara det? Vad är det som ni inte tror är sant? Kan ni berätta det för mig? Är det för att jag inte har några bilder på mig själv? Vill ni veta varför jag inte har några bilder på mig själv här? Tro det eller ej men det är faktiskt inte så att jag är en fet, flintskallig och äklig gammal gubbe som sitter hemma och hittar på en blogg, utan det är helt enkelt så att denna bloggen med mina innersta funderingar och mina misstag nerskrivna inte skulle gynna mig (det skulle bli jävligt jobbigt minst sagt) om någon som vet vem jag är skulle läsa den. Hela tanken med bloggen var att ha någonstans att skriva ner vad som händer i mitt liv och mina tankar och funderingar utan att bli i frågasatt eller känna sig tvungen att censuera texten och hålla tillbaka mina känslor som jag redan gör varje dag.

Den senaste tiden har jag verkligen haft fullt upp, det har hänt en massa saker i mitt liv så jag har helt enkelt inte hunnit eller prioriterat att blogga. Därför var det jävligt tråkigt när jag igårkväll satt vid datorn och loggade in mig här och möttes av flera kommenater att jag skulle ha slutat att blogga bara för att ni "upptäckt att min blogg var fejk!" Nej, allt jag har skrivit här är sant, det är mitt liv. Jag lever kanske ett lite annorlunda liv än de flesta av er gör, men jag är inte en påhittad och perfekt människa. Visst jag har det jävligt bra ställt ekonomiskt och ibland så har jag även jävligt bra självförtroende, tycker att mitt liv leker och att jag är snyggare än alla andra. Men som för alla andra så vänder det och nästa sekund så står jag framför spegeln och granskar varenda millimeter av min kropp innan jag ligger på knä i duschen och spyr tills jag skakar och det bara kommer blod. Jag dricker mig full för att slippa min ångest, min saknad och mina problem och sen hamnar jag ibland i säng med mina killkompisar och ex. Jag är en levande människa.

Och jag tror att om ni tänker efter så är jag kanske inte alltför olik er själva, skillanden är dock att i era bloggar är innehållet censuerat, det står på ett ungefär: om hur mycket ni hatar måndagar och älskar helgerna, hur mycket ni har att göra i skolan/på jobbet, att ni ska shoppa (sedan följt av typ 1000 bilder på det ni köpt), vad ni äter till middag och vilka tv-pogram ni gillar blandat med lite om vad ni tycker om kändisar och deras kläder. Vet ni varför? För att ni inte skriver ner vad ni egentligen känner, om vad ni egentligen gjorde den där lördagskvällen (och med vem!!) mer än bara "var på fest, det var kul". Jag tror säkert att ni också fuskar på prov (ni erkänner det bara inte i bloggen), jag tror att ni dricker på vardagar, jag tror att ni också någon gång har haft känslor för erat ex eller för kompisens kille, jag tror inte att ni har en perfekt familj utan hemligheter, jag tror att ni ljuger för era kompisar ibland, jag tror att ni har varit otrogna någon gång, jag tror att ni har en massa fördommar ni också och jag tror att ni också helst vill vara smala och vackra. Ni håller det bara för er själva. Varför jag skriver det här är för att det inte spelar någon roll sålänge som ni inte vet vem jag är!

Igår var jag sur och tänkte radera hela bloggen, men om sanningen ska fram så har jag faktiskt den senaste tiden sen jag började att blogga gillat detta, jag gillar att blogga och jag gillar att läsa era bloggar. Så varför ska ni få förstöra det för mig? För när det kommer omkring så vet jag ju inte heller vilka ni är... Kanske är vi inte alls så lika, kanske är ni bara små tjockisar som sitter hemma på arslet hela dagarna framför datorn, trycker i er massa godis och njuter av att skriva elaka kommentarer till andra då ni själva är trygga bakom datorn. Ni har säkert massa finnar, flottigt hår och fula kläder och inga vänner och absolut ingen pojkvänn/flickvänn att ha sex med. Därför så är ni avundsjuka på mig och mitt liv och drar därför slutsatsen att jag är fejk, att jag inte är sann, att jag inte finns på riktigt, att jag bara är påhittad. När det egentligen är ni som borde släppa era fördommar, gå utanför dörren, ha kul och göra galna saker. Leva helt enkelt! För först då kanske ni får något att skriva om själva!

En sista sak, alla korten på bordet, sanningen gällande mitt namn är att det inte är Delinda, men väldigt likt ;)
Puss & Smisk på er ;)

Kommentarer
Postat av: Hannah

Gud vad kul att du är tillbaka! Jag blev skitbesviken när jag trodde att du hade hittat på allt, du är grym på att skriva.

2008-02-20 @ 12:42:59
URL: http://easyeast.blogg.se
Postat av: Anonym

jag trodde aldrig du var fejk från början :)

2008-02-20 @ 12:52:41
URL: http://www.thisisformee.blogg.se
Postat av: nattis

Åh äntligen är du tillbaka! Saknat din blogg ju! Klart jag inte trodde att du var fejk! =)

2008-02-20 @ 12:55:24
Postat av: Cassandra

skitbra skrivet. Jag har inte heller trott att du var fejk, men väldigt ball och annorlunda! Jag gillar ditt sätt att skriva på och läser varenda inlägg!

2008-02-20 @ 13:27:37
URL: http://ardnassac.blogg.se
Postat av: Mimmi

Skönt att du är tillbaka igen! Hoppas att du kommer att blogga MYCKET nu så att jag har ngt att läsa, hehe.. =) /XMIMMIX

2008-02-20 @ 13:29:43
URL: http://xmimmix.blogg.se
Postat av: sandra

Jättebra skrivet! Jag har heller aldrig trott att du var fejk så keep up the good work with your blog darling!;)

2008-02-20 @ 13:31:47
Postat av: zara

kul att diu är tillbaka, din blogg är så annrolunda och intressant mot alla andrai massan(även min egne hör till massan=S men det är så jag lever..) keep up the good work =)

2008-02-20 @ 14:18:13
URL: http://zarabara.webblogg.se
Postat av: Beatrice

Äntligen är du tillbaka. Fortsätt o skriv :D ^^

2008-02-20 @ 14:27:20
URL: http://Beatrices.webblogg.se
Postat av: a.

YESSS! Delinda is back! ;P

2008-02-20 @ 14:29:34
Postat av: Eva

Riktigt bra skrivet men det är ju så det är så fort det är någon som är annorlunda och inte riktigt som alla andra så ska folk vara taskiga mest för att dom är avendsjuka.
Det är skönt att ha dig tillbaka jag gillar att läsa din blogg.
Kram på dig

2008-02-20 @ 16:42:36
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: xXx

nice to have you back

2008-02-20 @ 16:48:44
URL: http://xxxsecrets.blogg.se
Postat av: lering

HEJ!
Jag är kåt.

2008-02-20 @ 18:17:00
URL: http://fucklering.blogg.se
Postat av: Rebecka

Hm.. kan ditt namn vara Linda kanske? :P
nice 2 have u back!

2008-02-20 @ 19:35:59
URL: http://beckaw.webblogg.se
Postat av: sara

yeees du är tillbaka ! missed your blogg like hell! (:

2008-02-20 @ 20:54:37
URL: http://sesssaan.blogg.se
Postat av: Marie

haha, ja tycker som alltid att du e störtskön!
goodn to have u back!

2008-02-20 @ 21:43:08
URL: http://pleasedontstopthemusic.blogg.se
Postat av: S

Sjukt bra skrivet :] varför vara fake när man kan vara the real deal? ;)

2008-02-20 @ 22:35:34
URL: http://ohpoortwistedme.blog.se
Postat av: Pauline

GOO DELINDA ;)

2008-02-21 @ 00:19:36
URL: http://pauliine.blogg.se
Postat av: Anonym

Nice 2 have U back :)

2008-02-21 @ 08:27:53
Postat av: Anonym

"kanske är ni bara små tjockisar som sitter hemma på arslet hela dagarna framför datorn, trycker i er massa godis och njuter av att skriva elaka kommentarer till andra då ni själva är trygga bakom datorn. Ni har säkert massa finnar, flottigt hår och fula kläder och inga vänner och absolut ingen pojkvänn/flickvänn att ha sex med."

HAHA. :D så är det. ;) Tror man tvivlar eftersom du skriver rätt distanserat som sagt. menmen, kör på!

2008-02-21 @ 09:06:01
Postat av: Delinda

*svar alla*
Tack så mycket sötisar! Älskar er alla! ;)
Puss Puss
*
www.delindaaa.blogg.se

2008-02-21 @ 15:33:36
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: BettY

Jag började verkligen undra var du tagit vägen:/ Men kul att du börjar blogga igen:) och bra skrivet! Jag håller med dig. Och nej jag trodde inte att du var fejk;) Din blogg sticker ut lite i mängden bland alla dessa modebloggar och andra trista bloggar som inte har så mycket vettigt att skriva så fortsätt med det du gör! Och så länge man är anonym så kommer det nog alltid finnas folk som tvivlar på en, men skit i dom. Trist för dom om dom inte har någonting bättre att fundera över...
Kram på dig!

2008-02-22 @ 17:13:19
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se
Postat av: Emilie

Hohoo ¨ätnligen tillbaka :)
Orka tro någon är fejk... Men även OM du skulle ha vart fejk vad hade det spelat för roll?! Haha smarta personer... man läser ju inte något för den sakens skull, man läser ju något man tycker om! Och spelar det då någon roll om det är på rikt eller inte? Haha.. liksom en bok. Tänk dig köpa en bok med intriger osv.. Sedan komma på mitt i att "Nej fyfan detta är ju bara fejk! Nu lägger jag ner"
hahaha...
sooo keep it up girl! ;)

2008-02-23 @ 05:41:10
URL: http://zatina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0