Varför lyssnar man inte på det man vet är rätt?

Regel för när man träffar sitt ex:  Man måste vara snyggare, smalare och roligare att umgås med än deras nuvarande flickvänn.

Ahh, jag är så sur på mig själv.. Gissa varför? Jag ångrade mig igår! Jag träffade alltså aldrig Andreas. Jag tänkte göra det men sen så gick jag in i garderoben för att titta vad jag skulle ha på mig. Såklart fastnade jag framför spegeln, vred & vände på mig och kände mig bara så fel. Alldeles för fet och för ful för att träffa Andreas. Jag skämmdes. Jag vill ju att han ska tråna efter mig, drömma om mig och önska att jag vore hans flickvänn ist.

Idag känns det löjligt att jag inte vågade träffa honom pga det, för i vanliga fall så skulle jag bara ha tagit på mig en snygg klänning, höga klackar, kletat på mascara & läppglans och tagit några klunkar sprit och sen sprungit iväg. Jag är ju sådan, spontan. Oftast så fixar jag iordning mig snabbt, för när jag har roligt & har bra självförtroende så brukar jag se bra ut i nästan vad som helst (inte för att jag skulle sätta på mig något fult!), det vet jag om.

Jag vet att jag inte är varken ful eller fet. Jag är 171 cm lång och väger 50 kg. Har alltså ett BMI på 17,1. Jag är alltså inte fet, jag är snarare underviktig. Jag är lång, smal, blond och populär. Jag har aldrig haft svårt för att få killar. Så jag är alltså inte ful heller. Så... Varför tänker jag ibland inte klart? Varför står jag där framför spegeln och hatar det jag ser? Varför tänker jag tankar som: "Om jag bara går ner tre kilo så kommer jag att bli mycket lyckligare sen. Jag kommer att bli så snygg. Alla kommer att vilja vara som mig. Jag kommer alltid ha världens bästa självförtroende."

Nej, jag har inga ätstörningar, jag vet om att det är dumt att svälta sig själv eller att spy. Jag vet innerst inne att man inte blir lyckligare av att vara super skinny. Jag vet, jag vet. Jag vet att de som har anorexi inte är lyckliga. De sitter mest hemma, tänker på mat och vikt, har ångest och hatar sig själva. Det är inget som jag avundas. Jag vet, jag vet. Men jag vill inte lyssna även fast jag vet att det är rätt.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Skitbra skrivit! Du är så ärlig så att man blir tårögd! Kramar till dig

2008-02-29 @ 14:39:45
Postat av: Mimmi

Svar: eller hur, hatar ost! =(
Skitbra inlägg, det finns inget kul eller glamouröst med att ha anorexia nej, det är bara förjävligt! fast ändp
vill man inte lyssna..man vill inte släppa...man vill bara bli smalare för då kommer lyckan!!

2008-02-29 @ 14:58:05
URL: http://xmimmix.blogg.se
Postat av: Helena

Jag är likadan, så fungerar vi ganska ofta tror jag, men visst blir man sur på sig själv. Svar: Ja det blir nog svart eller vit. Svart kan man ha året om, en vit passar inte så bra på vintern!Hm, svårt!

2008-02-29 @ 15:30:36
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Josie

Svar; Grejen är jag inte vill klä upp mig till tänderna, precis som exakt alla andra gör. Vill helt enkelt inte se ut som alla andra, och det vet jag att jag inte kommer göra i den där klänningen. Dessutom tycker jag inte att det är mer en partyklänning, skulle förmodligen inte festa i den där. Nåja, det är ju jag som ska ha den och inte du, så det sprollar ju.

2008-02-29 @ 15:46:05
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: xXx

Tror många har de så från och till. Har alltid hört till "de snygga". Men har sånna dagar när jag inte vill gå ut för jag känner mej så fruktansvär ful och/eller tjock. Idiotiskt egentligen.

2008-02-29 @ 17:26:29
URL: http://xxxsecrets.blogg.se
Postat av: Eva

Svar; Heheh ja lite iaf
Heheh va bra. Ja det är bra jag gillar att läsa om dina äventyr. Net det blev faktiskt lugnt idag. Skönt det med. Vad ska du göra då? Kram

2008-02-29 @ 22:24:18
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: BettY

Jag tror vi alla känner oss fula och tjocka ibland. Men samtidigt måste man ju veta vad gränsen går när man har en helt förvrängd uppfattning av sig själv. Det verkar nästan som att du har det. När jag läser dina texter så verkar det som att du har en ätstörning. För de som har det vet ju oftast om att det dom gör är fel, men dom kan ändå inte sluta göra det. Det är nåt psykiskt helt enkelt.
Men du går ju hos en psykolog right?! Du kanske borde besöka honom oftare och berätta mer om det här.
Men men det här är bara vad jag tror och min åsikt om det hela.
Hoppas du kan träffa Andreas nån annan gång då:)
kram!

2008-03-01 @ 19:59:33
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se
Postat av: Anonym

När jag tidigare läst din blogg har jag fått bilden av att du är typ modell smal, eftersom du äter så lite, tränar mkt och är så himla självsäker. MEN: ett BMI på 17.1 är lågnt ifrån modell smal. Jag har själv ett BMI på 17 och skulle gärna vilja gå ner åtminstone 5-7 kg. Någon med ett bmi på 17 är långt ifrån modellsmal. RIKTIGT långt ifrån. Vilket jag själv verkligen inte trivs med, men så ere.

2008-03-01 @ 20:46:07
Postat av: Anonym

tjockis, sluta ät! du är verkligen inte smal bara så att du vet!!!!!!!!

2008-03-03 @ 10:15:47
Postat av: Delinda

*svar*
*
Josefin: Vad gullig du är! Tack så jätte mycket! Kramar tillbaka :)
*
anonym 1: Jag har aldrig skrivit att jag är modellsmal! Men min vikt pendlar & jag har vägt mycket mindre & med sånna kommentarer från dig så lär den ju fortsätta neråt nu...
*
anonym 2: tack, ska sluta äta... :(
*
En sak jag undrar är hur ni "anonyma" ser ut? hur mycket väger ni? fast det är ingen ide att fråga för ni lär ju inte våga stå för sanningen utan ni har "säkert ett bmi på 13 allihop" !!!!
*
Ni andra är jätte söta och jag har svarat i era bloggar! eller ska göra det nu iaf :) Puss
*
www.delindaaa.blogg.se
*

2008-03-03 @ 10:37:41
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: nathalie

jag önskar så att du kunde lägga ut en bild på dig själv, du verkar helt perfekt i kroppen. min drömvikt!

2008-03-03 @ 18:08:41
Postat av: Delinda

Nathalie: Jag vill nog helst inte lägga ut bilder på mig själv, men kanske att det kommer en någon dag utan ansikte då såklart! Jag ska fundera!

www.delindaaa.blogg.se

2008-03-04 @ 15:53:45
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: nathalie

det vore skitskoj, bara se hur din kropp ser ut:) fortsätt blogga såhär bra, du är bäst!:)

2008-03-04 @ 16:27:46
Postat av: Delinda

Nathalie: Vi får se om det kommer en bild... Tack sötnos :)

www.delindaaa.blogg.se

2008-03-07 @ 12:28:17
URL: http://delindaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0