Vem är avundsjuk på vem?

image244

Var ju som sagt ute igår, kom hem runt kl.2, sov tills kl.6, gick upp, gymmade en timme, duschade, sminkade och klädde på mig för att möta Jenny och gå till skolan tillsammans så att vi kunde gå igenom våran redovisning som vi skulle ha tillsammans lite innan. Vi mötte två tjejer som vi festade med en del av kvällen igår, de kommer gåendes i mjukisbyxor, sminket från igår, håret slarvigt uppsatt och med varsin mcdonaldspåse och 1,5liters cola i handen. De skulle skippa skolan idag och bara ligga inne och lata sig, trycka i sig mat och bota bakfyllan.

Efter att de gått vidare:
Jenny: "Shit, såg du? Mjukisbyxor, hur slitna som helst med massa fläckar! Äckligt!"
Jag: "Ja, hur fan kan de visa sig ute för folk sådär?" försöker att dra lite i mina trånga jeans som trycker in i magen.
Jenny: "Så jävla skabbiga, de trodde jag inte om dem igår!"
Jag: "Mmm.."
Jenny: "McDonalds på morgonen och skolka bara för att man varit ute natten innan, snacka om dålig karraktär!"
Jag: "Fast det kanske skulle vara skönt...? Att ta det lite lungt...?"
Jenny: "Va? De förstör ju sina liv. De kommer aldrig att lyckas med någonting, de kommer att bli feta och lata om de inte börjar att träna, sköta om sitt utseende och fixa skolan bättre."
Jag: "Men är inte du också trött efter igår?"
Jenny: "Jo, men jag längtar inte precis efter mcdonalds. Jag tror att de är avundsjuka på oss för att de själva inte pallar trycket och har våran disiplin!"

Hm.. Jag fick mig en liten tankeställare där. Vem är egentligen avundsjuk på vem? För även om jag intalar mig själv att jag vill detta, att jag trivs med att stiga upp tidigt för att träna, aldrig tillåta mig själv att frossa i något onyttigt, att jag alltid måste se perfekt ut (därför har jag nu ett par tajta jeans, höga klackar, blus och en kavaj på mig när jag är så bakfull så att det känns som att jag ska spy när jag rör på mig), alltid prestera på topp i skolan och med allt annat. Att det är detta som är jag, mig som folk är så avundsjuka på. Men varför fortsätter vi med att intala oss att om vi släpper ner alla våra krav så blir vi misslyckade utan framtid? För det stämmer ju inte, varför skulle jag helt plötsligt sakna framtid om jag bara hade skolkat idag och tryckt i mig mcdonalds? Är det för att känna att det är värt allt det man inte tillåter sig själv idag?

Ähh.. jag bara svammlar nu känner jag, jag vet inte ens vad jag ville få fram med detta inlägget, kanske bara att jag är bakis och därför är konstig som är avundsjuk på två tjejer som ser skabbiga ut och äter skräpmat. När jag egentligen borde drömma om att ligga på stranden med en perfekt kropp bland massa andra snyggingar som kastar avundsjuka blickar på mig. Skärpning nu, d u  ä r  i n t e  s u g e n  p å  s k r ä p m a t  ! ! !


Kommentarer
Postat av: sara

svar: jag vet, äntligen fredag! :D happyhappy!

jag tycker det är skitstarkt att gå runt i skabbiga mjukisbyxor i skita i vad folk tycker. men skulle själv inte palla det :P men mcdonalds har jag aldrig gillat faktiskt :S

2008-04-11 @ 15:04:50
URL: http://sesssaan.blogg.se
Postat av: Marielle

(svar)
nu är jag hemma ifrån london! =) det var skitroligt! kommer nog ladda upp bilder och shoppingen så håll koll idag & ikväll :)

2008-04-11 @ 15:28:03
URL: http://mariellem.blogg.se
Postat av: Malin.

sv: haha okej låter bra :P

2008-04-11 @ 17:00:10
URL: http://msundin.blogg.se
Postat av: showiit

Vet du vad jag tycker du saka göra? Skita i dina såkallade "kompisar" och bara kööra ditt egna race.Du lever ju fan ett dubbeliv

2008-04-11 @ 17:10:22
URL: http://showiit.blogg.se
Postat av: BettY

Jag tycker du ska gå din egen väg och inte bry dig så mkt om vad andra tycker om dig. Kan förstå att det är svårt, vet ju lite hur det är själv. Folk i vår ålder, speciellt tjejer är så dömande mot varandra. Så mycket fördomar också. Men jag har fått intrycket att du har en ganska stor press ifrån omgivningen att vara och se ut på ett visst sätt så det måste ju vara ganska jobbigt för dig. Men våga sticka ut i mängden! Och lev det liv som Du vill leva och det som andra förväntar sig att du ska göra. Och nå vidare lockande tycker inte jag att det lät att gå runt i mjukisbyxor oxh svulla mcdonalds mat hehe... Men alla är vi ju olika, och tur är väl det:)
Ha det bra! kraam

2008-04-11 @ 21:47:22
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se
Postat av: Rebecca

Jag tycker du ska göra det du känner att du själv mår bra av. Tänk på dig själv och vad du vill och inte på vad andra vill och tycker.
Hoppas du får en härlig fredag kväll!

2008-04-11 @ 22:03:36
URL: http://glooria.blogg.se
Postat av: BettY

svar: Imon ska gå på kurs hela dagen. Går tre gånger i veckan. Har börjat en intensiv utibldning som pågår i några veckor, det är kul:)Har fullt upp.
Vad har du för planer?:)
kram

2008-04-11 @ 22:19:00
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se
Postat av: Anonym

jävla patetiska anorexiafall!!!!!!

2008-04-12 @ 06:13:19
Postat av: Delinda

*svar*
*
anonym: jag har inte anorexia och hur jävla patetisk är inte du då som skriver såhär? + alla andra kommentarer till de andra inläggen? Va? Ett ord darling : p a t e t i s k t !!!! puss ;P
*
Ni andra sötisar har svar i era bloggar! PUSS
*
www.delindaaa.blogg.se
*

2008-04-12 @ 08:02:53
URL: http://delindaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0