Good news!

image251

Hellu darlings!!
Världens sämsta bloggare här... haha, sorry, självklart vet jag att det är tråkigt att jag inte har bloggat på länge nu men jag har som sagt ett liv och har inte alltid tid att sitta framför datorn, faktum är att detta är första gången jag sitter vid datorn på över en vecka nu, har haft fullt upp verkligen!

Jag har varit nere i skåne hela denna veckan (åkte ner förra fredagen) hos min gamla tränare, i hennes nya stall, jätte fint :) Har ridit massor och här kommer the big news, imorgon kommer en häst upp hit till mig! Wiiee!! En jätte fin fyraårig valack e.Londonderry, verkar lovande, jätte fint steg. Jag har ridit den hela veckan och det funkar kanon, är så kul att vara tillbaka på hästryggen igen :) Andledningen till att jag ska ha den är att min tränare inte har tid eftersom hon har alldeles för många hästar så jag ska rida den tills mitten av sommaren, får se hur det går helt enkelt! Har haft en helt underbar (häst-)vecka! Saknar redan skåne, men imorgon kommer ju "Looth" hit, längtar!

Mitt liv kommer att bli mycket annorlunda nu framöver ett tag, men förändringar gillar vi ju, eller hur? :) Sen efter studenten så får jag se hur jag gör med hästen, planerar inte att köpa den (än...;), mina föräldrar flyttar antagligen ner till Milano på hel tid till sommaren, så då kanske jag hänger på, man vet aldrig! Vad livet leker just nu! Känner ni också det? Känner ni vindarna med möjligheter som flyger över oss?

För någon timme sedan satt jag tillsammans med några vänner på Strandbryggan, skvallrade och spanade på folk bakom våra solglasögon, drack rose och njöt av solen. Lovely. Men vart jag vill komma är att det kommer att bli lite förändringar här hos mig from. nu: 
1. Ingen alkohol under veckorna, endast fredag och lördag. 
2. Lägga ner mer energi på skolan nu det sista så att jag säkrar mina betyg (det har varit lite för mycket fest och för lite plugg på senaste nu, så skärpning) 
3.  Fokus på min nya snygging, "Looth", visa vad jag går för nu :) Ska nog försöka att lära Adam att rida också, hihi... :)
4. Visa alla runtomkring mig hur mycket jag älskar dem!
5. Gå upp 2kg (hehe, ja ni läste rätt, jag har gått ner mycket, men nu är det slut tramsat!) Träna med min pt och faktiskt lyssna på vad han säger för en gångs skull, haha...

Nej nu måste jag åka till stallet en sväng, prata med stallchefen och skriva avtal, fixa iordning med box, skåp, nycklar och grejer. Efter det så är det duschen och iväg på vårens första grillparty hos M och L. Såklart blir det ingen större mängd alkohol för mig då jag ska till stallet tidigt imorgon (skäms över att jag redan vid lunch hällde i mig rosevin...) och lika självklart så kommer jag att äta både kött och sallad. För vet ni vad? Sluta tramsa med maten, ät och träna så mår du bättre och orkar. Jag är smal och snygg och tänker njuta av livet och alla underbara saker som man kan uppleva, för jag har verkligen kommit på att det finns roligare saker att sysselsätta sig med än att bara fokusera på vikt! Sluta tramsa ni med och börja leva! Haha, jag är löjligt posetiv idag det vet jag om, men jag hoppas verkligen att det smittar av sig lite iaf på er. Ha en trevlig fredagskväll nu! Puss på er sötisar!

Kommentarer
Postat av: sara

du det där med att sluta tramsa med maten och bara leva livet lät jäkligt bra och inspirerande ;D

2008-04-25 @ 19:26:23
URL: http://theultimate.blogg.se
Postat av: Lollo

Oj, jag har nog missat att du rider! det trodde jag aldrig om dig, att du var en hästtjej som jag, hehe:) gud vad kul! hoppas att det kommer att gå bra med den hästen! har du haft egen häst tidigare eller? hoppas du får kul ikväll på grillfesten! kram

2008-04-25 @ 20:15:00
Postat av: Eva

Kul att du är tillbaka tjejen ;)
Jag har skrivit ett mail till dig, kolla in det ;)
Puss

2008-04-26 @ 01:04:19
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: BettY

Vad kul att läsa lite nytt:) Du har verkligen haft fullt upp. Va kul med hästen! Måste vara jättehärligt att rida nu när det är vår och fint väder:) Och Strandbryggan är verkligen ett underbart ställe att sitta på när det är fint väder! Love it. Du verkar ha fått rätta inställningen nu också, när det kommer till mat å så, great! Fortsätt så:) mailade dig för ganska länge sen, ifall du glömt att kolla mailen alltså.
Ha det bra, kram på dig:)

2008-04-26 @ 21:07:43
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se
Postat av: C

Gud vad bra skrivet! Du är verkligen värd att vara lycklig för du har världens bästa blogg;)

2008-04-27 @ 16:27:39
Postat av: Sofi

ge mig ett snappt tips nu, eller flera. behöver gå ner några kilon till sommaren, vill få lite plattare mage i alla fall. vet att jag är sent ute! men vad är ditt tips? inte äta alls? säg! puss

2008-04-28 @ 16:32:59
Postat av: A

Hur går det med uppdateringen.... ? har gått ett tag nu ju :P

2008-05-02 @ 11:44:39
URL: http://thinforthewin.blogg.se
Postat av: sara

kul att du mår så bra, det e du värd!

2008-05-04 @ 16:57:11
URL: http://sesssaan.blogg.se
Postat av: Anonym

Grattis till insikten om att det finns roligare och mer meniningsfulla saker att ägna sig åt än att räkna kalorier!!

2008-05-06 @ 17:21:58
Postat av: Delinda

*svar*
*
Lollo: Haha, allt är inte alltid precis vad man tror, hihi :) jo, jag har haft flera egna hästar, fick min första ponny när jag var 8år, sista hästen sålde jag för snart 3år sedan... men är jätte lycklig över att "vara med häst" nu igen, haha... kramar
*
C: Tack sötnos! PUSS
*
Sofi: Haha, det är ingen hemlighet hur man går ner i vikt, träna mer och ät mindre. Sen vad det kommer att betyda för dig avgör du själv. Mitt tips är att träna mer konditionsträning, powerwalks, joggning osv. Äta lite men regelbundet, mkt frukt och grönsaker, kött men inte så mkt pasta, potatis osv. Skippa snabbmat, godis, chips, kakor helt. Lär dig älska frukt, jordgubbar, vindruvor, vattenmelon och kiwis. Sitt inte inne framför datorn el. teven utan ut och aktivera dig! Lycka till! Men glöm inte bort att det viktigaste är inte vad vågen visar utan hur du mår! Puss
*
anonym: Haha, ska man säga tack eller? ;P puss på dig
*
Ni andra sötisar har fått svar i era bloggar! Puss på er alla!
*
www.delindaaa.blogg.se
*

2008-05-12 @ 17:03:40
URL: http://delindaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0